Střížovický vrch - singletrail
-
Jsem určitě pro!!
-
Dobrý den,
Střížovický vrch je jedno z mála míst "opravdové" přírody v Ústí, měl by být dostupný všem bez rozdílu. Navíc je to opravdu i přírodně cenné území, součást Českého středohoří, součást historie města. Nevidím proto důvod, proč by se mělo území pronajmout úzké skupině lidí, která zde bude něco budovat a přitahovat tak další návštěvníky, auta a potřebou infrastrukturu.Situace mi dost připomíná okolí Habráku, které bylo zastavěno soukromými domy, tady se zatím jedná o privatizaci veřejného prostoru pro cyklisty.
Město jedná bez hlubší úvahy, se záměrem souhlasí, aniž bychom vlastně věděli proč. Projednání se zatím obešla vyjádřením jednotlivých odborů magistrátu bez jakýkoli bližších informací. Hodnocení se vešla vesměs do několika vět obecného rázu. Veřejnost se může vyjádřit na pseudofóru. Klasické plánovací a povolovací procesy se neplánují. Takhle by rozhodování o společném majetku fungovat nemělo.
-
S realizaci souhlasím. Nemyslím si, ze by tam najednou byla hromada lidi. Obzvlášť pokud by to bylo spíše pro děti.
-
Ačkoliv jsem cyklistka se záměrem budovat singletraily na Střížovickém vrchu úplně nesouhlasím. Nevadila by mi varianta přírodních stezek, jako takových. Vadí mi snaha budovat příjezdové cesty a parkoviště na kopci. Střížák chápu jako jednu z přírodních klidových zón města, která ještě nebyla zničená. Návrh budování parkoviště a zpevnění nebo vyasfaltování cest a zpřístupnění kopce by vedlo ke zvýšení počtu aut a lidí na kopci, který není tak velký, aby mohl těmto náporům odolávat. Střížovický vrch nechápu jako turistickou lokalitu, ale lokalitu klidovou, která by měla sloužit především těmto účelům. Na kole ano, autem ne. K návrhu přistupuji s obavou. Z mnoha zkušeností v tomto městě vím, že i drobný zásah a dobrý úmysl může často přerůst v megalomanský projekt nevhodný pro zmíněnou lokalitu.
-
Jsem rozhodně pro. Jsme krajské město a je to ostuda. A i kdyby tam lidi jezdili auty, stačí když tam párkrát projede MP a bude klid. Teď tam taky stojí auta lidí co se tam jdou proběhnout nebo projít, tak proč jejich auta nevadí...
-
Dobrý den,
jsem Ústečák a chci se vyjádřit k zamýšlenému vybudování stezky pro terénní kola. Střížovický vrch je jedno z posledních, ne-li opravdu poslední, místo přírody ve městě Ústí. Měl by být dostupný pro denní procházky jako místo, kde lze zahlédnout srnky či králíky, nadechnout se čerstvého vzduchu, užít si ticha a pokochat se výhledem na Krušné hory, město či vrcholy Českého středohoří, jehož je Střížovický vrch součástí.
Střížovický vrch je významný i historického hlediska, napoleonská bitva u Chlumce se odehrávala i zde.Navíc jsou zde již vybudované cyklostezky, toto území je opáskované a vstup normálním lidem je znemožněn. Tato část lesa je naprosto zničena. Konají se zde i soutěže a cyklisté sjíždějí kopec mimo cesty.
Byly tato úpravy vůbec povoleny úřadem? Pokud ne, jak je možné, že jsou leta tolerovány?Ve velmi blízkém okolí Ústí je spousta „zničených“ míst, kam by se tento projekt hodil mnohem víc, jako jsou různé pozůstatky těžby-okolí Milady, Podhoří.
Nesouhlasím se záměrem vedení města Ústí nad Labem povolit vybudování cest pro oddíl terénní cyklistiky.
Pevně věřím, že Střížák, jako významná přírodní i kulturní část města nebude určena jen pro skupinu obyvatel, ale zůstane i nadále oázou klidu, oddechu a nabírání nových sil pro všechny obyvatele bez rozdílu. -
S realizací souhlasím. A neznám jediného bikera co by v přírodě dělal bordel ba naopak. Většina těchhle lidí si přírody váží a ještě uklízí odpadky po ostatních..
-
Dobrý den, přečetla jsem většinu příspěvků a jsem celkem v udivení, jaká se tu rozpoutala válka! Zaznělo tu spousta argumentů, ale podle mně většina odpůrců nepochopila podstatu projektu. Za mě s projektem SOUHLASÍM !!! Nic podobného v okolí Ústí není a je to zajímavý záměr, jak tu vytvořit něco unikátního a podpořit rozvoj terénní cyklistiky v dostupnosti města a to nejen pro již zkušené jezdce, ale i pro začátečníky a omladinu, která se teprve “hledá”.
Ad hlavní argumenty proti
-
cyklisté vytvářejí bordel a neuklízí po sobě
To je přeci o lidech a ne o tom, jestli je někdo pěší, běžec, pejskař nebo cyklista! Je to každého odpovědnost a svědomí. Navíc si myslím, že cyklista asi při jízdě nemá volné ruce na to, aby šmatral něco v batohu nebo ledvince, vybaloval svačinu apod.! Od toho by měla sloužit k tomu určena místa, kde by měly být odpadkové koše nebo nevidim žádný problém v tom si tu případnou svačinu vyndat ze sáčku a pak si to zase v tom sáčku odvézt. -
cyklisté budou překážet a ohrožovat pěší
Od toho ten projekt je, aby eliminoval střety mezi oběma skupinami. Stěžovali jste si tu na to, že když jdete po turisticky značené cestě, tak tam jezdí cyklisté. Takto by to cyklisty nasměrovalo na stezky jim určené a nemotali by se právě na těch turistických. Traily by byly vybudované úplně mimo stávající pěšimi použivané cesty. Kolik z vás, těch nesouhlasejících si ten projekt “obtěžovalo” vůbec rozkliknout, než vynesli soud a “razantní” nesouhlas?
Ano, samozřejmě tu dojde k nějakému kontaktu, zejména pak při “přepravě” na místo tzv. nástupu/startu na traily ( viz další bod a případné parkování aut, které jde “proti” tomu ), ale jsme zase u toho. Je to zase o lidech, o vzájemné toleranci a ohleduplnosti mezi sebou! Jsou jedinci mezi cyklisty i pěšími, kterým toto nic neříká. Nelze házet všechny do jednoho pytle! V tom kontextu si vybavuji třeba i “pitomou” cyklostezku na nábřeží, kde jsou pruhy zvlášť pro pěší i cyklisty, přesto přes celý cyklistický pruh jdou pěší nejlépe několik vedle sebe. Funguje tolerance jinde, proč by to nešlo tady s tímhle dobrým záměrem?
Mám ráda Střižák, jsem tam poměrně často. Můžu objektivně posoudit, kolik a kde se pohybuje nejvíc lidí. Většina pěších se pohybuje po těch nejhlavnějsich cestách - stoupaci cestě z Klíše, méně už po lesní cestě od Všebořic a Střížovic. Pak taky několik od asfaltky ze Všebořic od kostela. Jenže to už je moc daleko že ano, takže dost pěších a pejskařů právě i vidím vyjet si autem a zaparkovat na loukách nad Střižovicema! Většina cyklistů si to vyjede po svých! Jediné, kdy si vybavuju auto ve spojení s cyklistikou je XC dětský oddíl popř. závody, kdy je zapotřebí tam něco dovézt. Ono proč podporovat děcka při sportu, když je pohodlnější je nechat sedět na zadku u počítače, on-line her apod.?!
Navíc, těch lidí tam zas až tak nebylo a vždy se to nějak rozptylilo do loňského jara, kdy přišel Covid a zavřeli obchoďáky, najednou tam byli lidé, byť bydlíci tzv. pod kopcem X let, kteří mě zastavovali a ptali se na cestu.
Když jdu nebo jedu kolem Studánky, těch lidí potkám fakt pomálu. -
parkování a pohyb aut
Tohle je problém a hodně sporná otázka a prolíná se s předchozím bodem. Tady si já dovolím nesouhlasit s pohybem aut na Střižáku obecně a nebráním se zákazu vjezdu a jeho pokutováním, na to opravdu Strížovický vrch není tak velký a už by to byl větší zásah! Znám spoustu trail center, kdy si to cyklista musí “tzv. zasloužit, aby se mohl svézt dolů. Takhle tam jezdi dost aut “nelegálně”, ale troufám si říct, že rozhodně ta většinová část nejsou cyklisté, nýbrž pejskaři na místní cvičák, rybáří ( protože výbava je přeci těžká že ano, aby to nesli pěšky, zmíněná část “líných” výletníků, co zaparkují auto na kopci a zmíněná logistika kolem XC oddílu.
A teď co s tím? Pokud cyklisté budou jezdit tzv. za své, bude tam kontakt s ostatními skupinami, protože stoupaci trail bude oficiálně jen jeden z jedné strany kopce. Pokud se budou přepravovat pod kopec autem, musí někde zaparkovat a to se nebude líbit obyvatelům daných čtvrti, protože se bude parkovat, kde to půjde a obávám se, že tady ohleduplnost spoustě cyklistů/ potažmo bajkerů chybí! Ruku na srdce!
Tohle by bylo potřeba vymyslet a doladit.
Ty auta se musí někam odklonit a za mě rozhodně ne na Střižák jako takový. A vzhledem k umístění trailů mě moc variant nenapadá. Max opravdu ta louka nad Všebořicemi, ale to zas by jeli cyklisté kus cesty na nástupní místo, tudíž kontakt s ostatními skupinami.... -
ohrožení biokoridoru a pohybu zvěře
Nejsem odborník a necítím se dostatečně fundovaná na to, abych tu sršela odbornými výrazy, co si někteří tady protestující hledají u mr. Googla, ale ve spoustě průzkumů bylo prokázáno, že rozdíly mezi pohybem pěšího turisty a cyklisty jsou minimální! Navíc většina stezek/trailů povede po již existujících neturistických pěšinách, které budou upraveny k danému účelu. V tuto chvíli se tam navíc pohybují i pěší i cyklisté, takže nějakou zásadní změnu vůči přírodě, jejíž jsem mimochodem velkými milovníkem, rozhodně bych jí škodit nechtěla a chovám se v souladu s ní, opravdu nevidím.
Takže když to shrnu, chápu že je tu strach z neznámého, taky ho trochu mám, některé zde prezentované námitky jsou oprávněné, jiné nikoli.
Je to jen o nás o lidech, o zodpovědném a ohleduplném přístupu každého z nás ....včetně předkladatelů, s jakou zodpovědností budou k projektu potažmo jeho případné realizaci přistupovat.....
Good luck! -
-
Rád bych se vyjádřil k připomínkám k úklidu a paletam a cyklistům na Střížáku všeobecně. Cyklisti a bajkeři velcí a malý, na Střížák jezdí už řádku let a díky několika nadšencům partám kluků a holek dochází k logickému rozvoji. To vedlo založení týmu a trénování děti a cíl byl ten aby děti zvedly zadek od počítačů. Cyklistika je sport který se nemusí dělat jen vrcholově a pro medaile, ale třeba jen pro zábavu. Pozemek, na kterém jsou rozmístěné Palety je k tomuto účelu pronajatý. Dnes je to celkem hezká louka, ale nebylo tomu tak. Byl to Neudržovaný okraj pole či ostatní plochy a byla výzva z toho něco pro děti udělat. Palety, ač se to nezdá, používáme pro trénink techniky jízdy na kole. Stejně tak I pláště které tam byly uklizeny a připraveny pro další trénink. I Palety tam byly srovnané pro postupné doplňování překážek. Bohužel v průběhu roku a zejména přes zimu dochází k rozkrádání a demolice těchto dřevěných překážek. Děti jsou vedeny k pořádku a Několikrát do roka pořádáme úklidovou brigádu a to ne po nich samotných ale po všech kdo si odloží obsah kapes. Pásky jak se o nich píše výš, který značí trať cyklistických závodů jsou bezprostředně po závodech, řekněme do 2 hodin, uklizeny a z lesa odstraněny. S výjimkou po roce jdoucích závodů. Ale nejen cyklisti zde pořádají závody a akce kde je potřeba páskou ohraničit nějakou oblast z důvodu bezpečnosti. A bohužel několikrát jsem viděl a následně uklízel i pásky z míst kde cyklo závod vůbec nebyl. Chci říct že ne všechno co je nevzhledné je "bordel" a ne za všechny pásky na Střížáku můžou cyklisti.
-
Souhlasím s vybudováním a legalizací trailů pro širokou veřejnost na Střižáku.
Zároveň, ale nesouhlasím s umístěním lehkého i středně lehkého trailu, který se kříží s běžeckým kilometrovým okrutem (Dantova stezka) a se zpevněnou cestou, kde jezdí auta. Proč budovat něco nového, když stačí legalizovat současné trasy vedoucí kolem vodárky a za cvičákem?
Komentující by si měli uvědomit, že Střižák nepatří pouze jim, rodinám s dětmi a pejskařům. Mě osobně pobíhající děti, volně puštění psi produkující fekálie, které ruší lesní klid vadí. Nechci je zakázat, protože si myslím, že místa mohou být sdílená/víceúčelová a patřit všem, když budeme dodržovat pravidla a ohleduplnost. Na Střižáku měla být již dávno kvalitní pěkná příjezdová cesta k restauraci Pohoda s parkováním pro pejskaře, rybáře, záchranku, matky s kočárky, starší lidi, běžce, kteří nemohou vystoupat prudkou, neupravenou a blátivou cestu. Mimochodem bydlím od mala Ve Štursově ulici a dělal vrcholově běh a tak jsem se naběhal, nachodil a najezdil na Střižáku víc než většina a mohu Vám říct, že za 30 let se tam neudělalo vůbec nic a tímhle přístupem se tam nevybuduje opět nic. Buďme rádi za lidi, kteří mají ještě chuť věnovat svůj volný čas do zkrášlení města a trénování Vašich dětí. Neházejme jim klacky pod nohy, ale hledejme cestu ke kompromisu. Děkuji -
- Je to malý lokální projekt. Nikdo z republiky sem kvůli tomu jezdit nebude. Základem je ohleduplnost. Pejskař má mít psa na vodíku. Lidé mají chodit a běhat u kraje a poté je cyklista může v klidu objet po zazvonění na zvonek.
- Sorry jako, ale parkoviště s kvalitní přístupovou cestou na Střížák mělo být již dávno. Využívali by to běžci, pejskaři, cvičák, chodci, rybáři, cyklisté, matky s kočárky, staří lidé, záchranné složky a provozovatel restaurace. Současný přístup po rozbité, rozbahněné cestě je žalostný. Takhle si přístup do klidové zóny krajského města opravdu nepředstavuji.
- Stejně tak je dost různých míst pro běžce, chodce a pejskaře. Je to o toleranci, kompromisu, ohleduplnosti a nastavení pravidel. Místo je to nás všech. Milada patří PKU a tam něco vybudovat je na desetiletí.
- Samozřejmě musíme dbát a žít v rovnováze s přírodou a správně to natrasovat, ale nemyslím si, že by zrovna Střížák bych tak vzácným místem. Není to přírodní rezervace, národní park či něco podobného.
- Nemá to rozměr turistické atrakce a nikdo to tak neprezentuje. Nikdo z toho profitovat nechce. Unikátní lokalita to určitě není, proč by tam tedy bylo odkaliště bývalé plynárny. Nepatří to místo jen lidem z okolí a to tu žiji celý život. Nikdo si to místo nemůže přivlastňovat. Taky mi vadí křik a běhání malých dětí, štěkot, fekálie a volně puštění psi co ruší a nahánějí mírumilovnou zvěř. Strpím to, ale co nestrpím je, aby někdo omezoval jiné jen pro vlastní potěšení.
-
@duris Tedy musím se ohradit. Většina lidí se nevyjádřila nikterak nenávistně proti výstavbě trailu/trailů. Jde spíše o to, že není řešena zvýšená doprava v místě nástupu na traily.
Je záměrem postavit parkovište a kde? Bude se budovat další zázemí, jaké a kde? Film je pěkný, ale konkrétní souvislosti neřeší...Projekt to taky nerozpracoval...
Proti tomu se většina příspěvků ohrazuje.
Ta lokalita je právě výjimečná tím, že je to klid uprostřed města a to si uzivatelé Strížáku n chrání. -
@jakub84 já jsem viděla. Předsudky nemám. Ale výhrady ano.