Jaký je váš názor na vznik Kanceláře architektury města?
-
Kancelář architektury města (KAM) by měla pomoci nastavit vhodný způsob rozvoje města Ústí nad Labem. Ve městě existuje celá řada problémů, hrozeb, výzev, skrytých potenciálů i příležitostí, které je potřeba aktivně řešit. Právě KAM by výše uvedená témata měla důsledně, koordinovaně a celistvě spravovat. Umožňovala by i vznik odborných podkladů pro potřeby rozhodování úřadu i politiků. Mělo by jít o trvalejší strukturu, která by vybrané koncepce a vize byla schopna přenášet dlouhodobě, napříč volebními obdobími i etapami vývoje města. Sloužit by mohla i jako platforma, přes kterou by bylo možné komunikovat s občany, prezentovat výsledky a potřebná témata.
Všechny tyto oblasti a funkce by měl tým KAM, v čele s ředitelem – městským architektem, převzít a plnit.
Zřízení Kanceláře architektury města bude předloženo na 24. zasedání Zastupitelstva města.
Na toto téma proběhne také veřejná videokonference občanů s vedením města a odborníky. Její začátek je naplánován na čtvrtek 4. listopadu od 17.00 hodin, připojit se může každý prostřednictvím Google Meet – https://meet.google.com/rdv-nqsk-can
-
@admin_bb k čemu diskuze? Je snad jasné, že kancelář architekta města potřebujeme! Jsme krajské město! Mohl by si to už někdo ve vedení města uvědomit? Tohle město nemá směr, nemá žádnou vizi, nemá ani sebevědomé vedení. Když chceme něco víc je nám sděleno, že se máme odstěhovat někam kde nám to “víc” nabídnou. To tu zase bude diskuze k něčemu co máte předem rozhodnuté, jako v případě zoo? Lidé se vyjádří a vy si pak zase najdete nějaký další důvod proč rozhodnout jinak? Nedělejte z nás už hlupáky. Děkuji
-
Nejsme tak bohaté město, abychom si nadále mohli dovolit levné strategie a projekty. Na nich tratíme násobně více, nejen finančně. KAM je naděje, že to lze konečně posunout do 21. století.
-
Jako stále ještě hrdý obyvatel Ústí a jeho patriot vidím ve zřízení Kanceláře architekta města potenciál k možné pozitivní změně, na jejíž potřebě snad panuje veřejná shoda.
To například nová logoidentita může zajistit jen zástupně, kdy jen případná maska nového brandu nemůže odčinit zásadní chyby budování struktury města, např. výstavbou nejlevnějších variant plechovo-krabicových obchodních center na Střekově nebo u západního nádraží, jejichž naprosto neadekvátní řešení a situování by udělalo periférii z bezprostředního okolí centra města, se všemi s tím spojenými negativními důsledky (vadí nám jak to vypadá před Barborkou, jeví se jako ideální řešení o 5min dále pěšky přes most vybudovat obdobu obchodního centra naproti Globusu?)
Apeluji na zastupitele města, aby nebraly šanci na pozitivní změnu lidem, co stále ještě do ústí vodí své přátelé a známe z celé republiky, a daří se jim v nich vzbuzovat dojem opravdu jen pošramocené pověsti jinak velmi zajímavého města s potenciálem.
Martin Vejškrab -
@martin-vejškrab
a snad jen ještě na závěr pod čarou:
pokuste se prosím zřízením KAM.UL zamezit možnému „zhodnocování“ majetku machinacemi s územním plánem na úkor města (to si již vyzkoušela Krupka) -jsem zvědavý, jak bude hlasovat primátor
setrvejme prosím na vlně pozitivního pocitu ze změny nastolené výsledkem parlamentních voleb -jsem zvědavý, jak bude hlasovat ODS
nemrhejte prosím názory občanů, kterým Ústí není lhostejné, tak, jak tomu bylo například v anketě ohledně ZOO... jestli tedy má tato forma debatování věcí veřejných pro vedení města opravdu nějaký význam -
@admin_bb Magistrát nemá autoritu, která by hlídala dodržování městských koncepcí, strategických rozvojových dokumentů, chybí komunikace úřadu s veřejností... KAM by měl být autoritou, která by právě tyto věci mohla zaručit a zajistit koordinaci napříč magistrátem a odvody.
Chystá se pro město zcela zásadní projekt VRT. Jak město vystupuje v této věci? Jaký hájí názor a kdo ho reprezentuje? Jak bude koordinován vznik nového územního plánu s tak zásadním projektem? Opět práce pro KAM.
Ústí nad Labem potřebuje možná víc než jiná města schopného architekta a urbanistu, který bude dohlížet na rozvoj města a přípravu zásadních investičních akcí.
Prosím tímto zastupitele: nezahoďte velkou šanci na nastartování rozvoje města jen proto, že se v milardovém rozpočtu krajského města nenajde několik milionů na zřízení organizace, která může paradoxně miliony městu ušetřit. -
Tento způsob zapojení občanů zdá se být poněkud nešťastný, i tak vyjadřuji svou podporu vzniku KAM, která je známkou moderní veřejné správy. Správy, která si uvědomuje potřebnost odborného pohledu, obzvláště ve městě jako je to naše. Správy, která svým personálním, časovým, vzdělanostním nastavením nestačí na rozhodnutí v této oblasti. Více hlav, více ví. Nechat si poradit je jedna z přirozených součástí rozvoje. Podívejte na Ostravu. Fantastický pokrok. A pak tu máme politiky. Lidi, kterým se záměr líbí, ale kvůli vedení své partaje mlčí. Lidi, kteří "vědí" všechno. Lidi, kterým rady odborníků jsou na překážku. Tak pevně věřím, že se vy, kteří o tomto zřízení rozhodujete za nás voliče, se projdete alespoň před tím po Mírovém náměstí a dojde vám to, jak moc tuto kancelář občané potřebují.
-
Samotná myšlenka či záměr vytvoření instituce, která nastolí nadčasovou koncepci nezávislou na impulzivní zlovůli měnících se politiků je určitě pozitivní. I když bylo na přípravu podkladů spousta času, po přečtení zřizovací listiny, statutu a základní OS, předkládaných k projednání v ZM mi připadá, že místo instituce na úrovni OVM, to bude bezzubá "trafika". Možná jsem něco špatně pochopil, ale nenašel jsem tam "nezávislost a ochranu" před vlivem střídajících se politiků i mimo jiné garantovanou rozpočtovou rezervou. Základní schéma naznačuje interakci s odbory magistrátu. Mám to chápat, že se na městské obvody nebude brát ohled a nebo, že statutární město je pouze magistrát a městským obvodům přísluší pouze výběr poplatků za psy? Vážím si lidské práce a sám nemám rád nekonstruktivní kritiku. Prosím za prominutí, ale materiály ke zřízení KAM, i s ohledem na dobu přípravy jsou šité velmi horkou jehlou.
-
@kolarmartin Dobrý den, základní princip odborné i organizační nezávislosti je dán právě zvolenou formou - příspěvková organizace. Více a obšírně o tomto tématu pojednává zastupitelstvem schválená koncepce. Právě vě větší míře odborné nezávislosti (ne té faktické či finanční, ta je a bude vždy a ve všech formách) je základní rozdíl mezi fungováním vně úřadu (příspěvková organizace) či uvnitř úřadu (odbor magistrátu). Vzájemné vazby je třeba dále nastavit jak organizačním řádem organizace tak organizací magistrátu a jeho směrnicemi, způsobů rozhodování o jednotlivých tématech a projektech apod. Ve vazbách je znázorněna základní vazba na úřad i samosprávu (politici) a tato se týká samozřejmě i městských obvodů (které mají rovněž vedení a úřad) - i pro ně samozřejmě KAM bude poskytovat veškerý potřebný servis. V materiálu to zmíněno je a samozřejmě to tak platí a není vůbec žádný důvod považovat obvody za vynechané nebo "podřadné", právě naopak, například v revitalizaci sídlišť hrají zásadní roli, kdy nesou znalost místních podmínek. A shodne ve všech ostatních tématech celého města.