Střížovický vrch - singletrail
-
Dobrý den,
ač jsem cyklistka, nesouhlasím s budováním trailů na Střížáku kvůli těmto důvodům.- dopravní zatížení
Zásadní je pro mě to, že se zvýší doprava na Střížák. Tak jak se to stalo, když začal trénovat oddíl MTB na Střížáku. Během tréninků a závodů pravidelně parkují vozidla až nahoře.
To že, se tam mnozí z nich dopravují auty je nebezpečné jak pro pěší (děti, psi) , tak i pro cyklisty, degraduje to prostor, který je a měl by zůstat klidovou zónou.
Jsem proti, aby se podporovala myšlenka vybudování parkoviště nahoře na Střížáku, které by sloužilo jak pro návštěvníky trailů, tak i pro ostatní.
Možná by bylo schůdné vyřešit dopravu např. úplným zákazem vjezdu aut na celý Střížák (s pár výjimkami - hospoda, cvičák, auta cyklistických trenérů) a vůbec neuvažovat a nepřipouštět myšlenku budování parkoviště a jakékoliv technické infrastruktury pro cyklisty (ať již organizované nebo ne), která by zabrala další kus volné krajiny a zvýšila dopravu nahoru na Střížák. - Nepořádek
Po celém Střížáku se zvětší nepořádek. Dlouhá léta se o sběr odpadků stará pár dobrovolníků z Klíše.
S větším množstvím návštěvníků se zvětší "bordel". Jak by byl zajištěn pořádek nejen na trailech, ale v okolí trailů? - Rušení zvěře
Vzhledem k tomu, že traily jsou vytyčeny ve volné lesní krajině budou rušit zvířata. Tento volný prostor není primárně určený pro lidi.
Závěrem chci poznamenat, že prostor Střížáku není tak rozlehlý jak se zdá, je uprostřed města a výstavbou jakéhokoliv zařízení parkoviště, zázemí, které přirozeně na sebe tyto aktivity nabalí, ztratí na jediné hodnotě, kterou má. Město by se mělo zamyslet nad úlohou veřejného prostoru a že cyklisté nejsou jeho jedinými uživateli. V okolí města se najdou daleko větší a vhodnější lokality než tato malá oáza klidu uprostřed města.
Dovolím si upozornit, že spoustu pravidelných uživatelů této lokality jsou starší lidé nebo lidé, kteří nevyužívají sociální média. Tudíž nemají šanci projevit svůj názor tímto způsobem.
Gabriela Růžičková - dopravní zatížení
-
@radim-bzura Bohužel, situaci jsem se snažila řešit oznámením na městě, potažmo na PČR. Všichni mne naprosto chápou, ale bohužel nemají zákony na to, aby zjednali nápravu. Taková je bohužel smutná situace.....
-
@jarmila tak pokud porušují zákon a nebo obecně závazné vyhlášky, tak jistě nástroje a možnosti mají. Pokud nic formálně neporušují, tak je zřejmě nutné se s tím smířit a nebo pravidla místní úpravy změnit atd.. Já to vidím přesně naopak. Vidím v tom naopak příležitost jak se dostat z naprosté divočiny, kdy si tam každý dělá co chce, do nějakého stavu, kde bude koncept dopravního značení, koncept dopravní obslužnosti, která může znamenat i "žádná autodoprava" , koncept úklidu, ostrahy, bezpečnosti atd... pokud se to udělá dobře, tak to může stav zlepšit. Na Miladě to funguje a jsou tam stovky lidí. Ale jsou tam pravidla, PKÚ se o to stará, má na to rozpočet, je tam ostraha 365 dní v roce atd... Já v tom vidím příležitost, pokud se to udělá dobře stav zlepšit. Přeji pěkný den. Radim Bzura.
-
@georg Souhlasím s Vámi. Cokoliv je lepší než tento "polooficiální stav" kdy není řešena dopravní obslužnost, uklid, odpovednost... nikdo to neprovozuje, nikdo není odpovědný .. není komu zavolat a na koho si stěžovat.
Nejsem si jistý, zda je nahoru ze všech stran zákaz vjezdu, pokud je - tak tam auta nemají co dělat a MP a PČR to má vymáhat. Pokud tam zákaz není, tak je to holt tak a je to povolené, což neznamená, že se to nedá změnit... parkoviště pod kopcem (Všebořice, zimní stadion, plavecká hala..) .... nahoru to je pěšky/na kole / kousek. -
@antonyo Cyklisti nejsou lidé? Nebo chcete aby se proplétali mezi chodci? NEbo aby jezdili kde se nemá? Není rozumnější vytvořit jim vlastní prostor?
-
@alexandr Neuklízí ze stejného důvodu jako pěší. Neukázněných jich není ani více ani méně. Tyhle argumenty jsou liché a účelové
-
@radim-bzura Možná právě proto by stálo za úvahu vybudovat traily na Miladě a zasadit se o propojení areálu s městem tak, aby byl "přívětivěji" dosažitelný pro cyklisty z města. A Střížák nechat tak, jak je, přístupný všem bez rozdílu, ale také bez zbytečných atrakcí typu singletracků, které ho ve výsledku zatíží nadměrným množstvím zejména vozidel.
-
@radim-bzura Zdravím Radime, opět jste mi neodpověděl na otázku. Co se týče haldy sutí,
rozpadajících se palet, ohraničovacích pásek, poházených pneumatik, tak jde o dovezený nepořádek bikeru. Znovu, proč si tento nepořádek bikeři neuklidili a neuklízí? Ptám se Vás protože jste obhájce projektu. Více tratí bude znamenat jen více aut a lidí, kteří k lokalitě nebudou mít vztah.
Ještě bych se Vás rád zeptal, zde jste někdy na Střížovickém vrchu byl? Z Vašich komentářů mi přijde, že lokalitu vůbec neznáte.
Auty tam jezdí rodiče bikerů i dospělí bikeři. Tratě jsou jen v jedné části pod vysílačem jen pro info.
Město má mít odpovědnost za své katastrální území? To jste řekl hezky. Si děláte srandu, kdy tohle v Ústí platilo?AG
-
@admin_bb
S vybudováním singletrailu pro cyklisty na Střižáku absolutně nesouhlasím! Už nyní jsou zde mraky lidí, nedovedu si ani představit, co by nastalo, kdyby se podbná blbost odsouhlasila. Bydlím bohužel u cyklostezky (která byla vybudována až mnoho let po našem nastěhování) a musím bohužel potvrdit, že je to peklo. I když vede cyklostezka přes vesnici, cyklisti si myslí, že jim to tam celé patří, nerespektují projíždějící auta, jsou sprostí na pěší, byla jsem kolikrát svědkem i nadávání lidem s kočárky "co se tam motají". Takže si opravdu nemyslím, že je toto bezproblémové soužití. K tomu nepočítám mraky aut, která nám ve vesnici parkují, jde o vozidla cyklistů, kteří si na půl cesty dojedou autem, jezdí si na kole a autem opět jedou domů. I když je uvedeno, že trasy budou navržené mimo pěší cesty atd...je to tak naivní! Je naivní si myslet, že cyklisté budou dodržovat předepsané trasy. A to ani nemluvím o případném vybudování parkoviště na Střižáku. Škoda divoké přírody, konec poklidných procházek. Jsem přesvědčena, že nápad tohoto druhu je naprosto zcestný a nepřispěje k ničemu dobrému. -
Hezký den,
také nesouhlasím s výstavbou singletrailu na Střižáku. Padlo to zde již mnohokrát, ale zopakuji: je to cenná polopřírodní lokalita s biokoridory, prokazatelně zde žijí zvláště chránění živočichové, o nichž se zřejmě iniciátorům trailu OŽP nezmínil (měli by totiž požádat krajský úřad o výjimky ze zákazů podle par. 56 zákona o ochraně přírody a krajiny minimálně z důvodu rušení těchto chráněných druhů).
Za skandální považuji dál způsob "projednávání" této věci. Existuje početná skupina lidí, kteří nesledují facebook nebo web města, ale místo, kde žijí, je zajímá, a i tito lidé mají právo účastnit se debaty o budoucnosti Střižáku a aktivitách, které se tam chystají.
Na všech veřejných projednáních ke Strategii rozvoje města jsem se setkala s tím, že lidé z Ústí (ostatně i návštěvníci města) oceňují především přírodu v okolí. To bylo vždy zdůrazňováno jako silná stránka. Proto si myslím, že záměry typu sportovních a volnočasových, které vyžadují nějakou infrastrukturu, by měly být situovány do míst, kde nehrozí narušení této (bohužel momentálně zřejmě jediné) devízy našeho města. A že takových lokalit v okolí města najdeme také dost, jako již zmiňovaná Milada, kde např. na severních svazích opravdu z přírodovědného hlediska skutečně není co pokazit. -
Souhlasím s výstavbou trailů!
To co někteří píší, je zhola hloupé a nepochopené. Pokud se dodrží veškeré projektové dokumentace s ohledem na biotop, atd., nevidím s realizací žádný problém!
Městu to do budoucna pomůže nejen v rámci turismu!
Je to atraktivní projekt! -
Na jednu stranu úplně chápu odpůrce. Nepořádek, hluk, auta, nulový respekt ke zvířatům a celkově nulový respekt lidí k přírodě mi vždy vadil.
Sama bych nesouhlasila s projekty jako bylo např. golfové hřiště či krytá sjezdovka. To jsou samozřejmě na místě jako je Střížovický vrch nesmysl.Nicméně problémy, které tu zmiňujete a které vám už nyní vadí, jsou problémy, které se už dějí. A podstatné na nich je, že je to otázka na město, které to má regulovat, hlídat, řešit.
- nepořádek - dělají ho cyklisté, ale i lidé, kteří se jdou projít nebo vyvenčit psa - už dávno to mělo řešit město, které by se mělo aktivně zapojit
- hluk - dělají ho opět všichni a výrazně víc skupiny lidí, které se tam scházejí na táborák a různé oslavy - **měli byste si položit otázku, jestli toto patří do klidové zóny, když se tu tak často tento pojem skloňuje
- auta - jak již bylo řečeno, tak lze využívat parkoviště u zimního stadionu či jiná tomu podobná. A že to lidé nebudou dodržovat? Pokud se do toho vloží město a policie, tak začnou. Nikoho nevychováte tak, že budete jen kritizovat, jak je neschopný.
Neustále se tu skloňuje, co si cyklisti nezaslouží, co nedělají a co dělají špatně. Mnoho z toho může být pravda, ale zapomínáte, že tu nejednáte s molochem, kterému nezáleží na názoru lidí okolo.
Jedná se tu o nadšence, kteří chtějí zdarma a ve svém volném čase vytvořit fajn věc, která bude mít menší dopad na přírodu než zmiňované "táboráky na čarodky" a navíc to tam bude pro všechny, kteří budou mít zájem.Možná místo jejich kritizování, by bylo fajn se s nimi spojit a vymyslet koncept, který pomůže všem.
Proč tuto aktivitu nespojit např. s akcemi na úklid lesa, sázení stromků, vytvářením klidových míst pro zvířata, výběrem peněz na provoz mobilních záchodů (už jsem taky trochu alergická na všudypřítomné močící muže :)), peticí na zákaz čtyřkolek a jím podobných. Prostě cokoliv, co je potřeba.
Děkuji a omlouvám se za sloh :)
-
@karolina-h dobrý den, selhání komunikace není na straně, jak vy místní lidi označujete "odpůrců" (pro mne spíše těch, kteří jsou angažovaní místní aktéři), pokud čtete dobře, komunikovali jsme a všechno, co navrhujete, abychom my dělali s těmi druhými, dávno děláme, jaksi se k nám může připojit každý ... viz https://www.facebook.com/kleische to, že se tu vůbec vede nějaká debata je zásluha nikoli nadšenců od trailů, ale nadšenců pečujících o kopec ... a že se má zapojit Město? o nic jiného 15 let neusilujeme, jen jaksi Město se stále nezapojuje, takže děkujeme za radu, ale směřujte ji spíše k těm, kteří jsou k lokálním potřebám stále hluší, ne k nám, kteří fungujeme v péči svépomocí, jak se dá. Petice za zákaz čtyřkolek? čtyřkolky samozřejmě mohou jen na jisté komunikace, takže jsou na loukách a v lese nelegálně tak jako tak. Mobilní záchodky? fakt chceme na kopci toi budky? Jak vytvářet klidová místa pro zvířata? USES celky jsou zákonem daná místa, která jsou klidovými zonami pro zvířata. Akce na úklid? z jakého důvodu se ke 150 lidem uklízejícím les nepřipojují lidi od trailů? Sázení stromků? Už se stalo.
-
Jsem pro.
V okolí nic takového (a vlastně skoro NIC) pro cyklisty není. Nemyslím si, že by trail nějak ublížil přírodě, či chodcům - na kole se tam stejně jezdí, aspoň se jasně oddělí cesty pro pěší a pro cyklisty. Také si nemyslím, že nějak přibude aut, traily nebudou tak velké, aby nalákaly lidi z větších dálek, bude to spíš pro místní, kteří si na ně dojedou "kolmo". -
@petra-morvayová Dobrý večer, paní Morvayová,
V prvé řadě slovo odpůrci nepovažuji za hanlivé a ani tak nebylo myšleno, není tedy třeba opravovat. Souvisí pouze s vaším postojem k tomuto konkrétnímu problému, kdy fakticky jste odpůrci.Za druhé, myslím, že to, o co se pokoušíte je chvályhodné a důležité. Mým záměrem není to znevažovat.
Za třetí, uvedla jsem příklady společných akcí. Příklad slouží k tomu, aby se upřesnil smysl toho, co se snažím říct. Pokud se některé realizovaly, tak tím lépe.
Jinak ale pro přírodu jsou lepší mobilní záchodky, který jsou ekologičtější, než hromady močících lidí, to myslím víte i vy. Navíc tady jde především o přírodu ne?Za čtvrté, spolupráce s "lidmi od trailů". Samozřejmě se měli zapojit už dávno a chyba je samozřejmě na jejich straně. Nicméně nyní je příležitost začít skutečně spolupracovat a ne se štvát proti sobě. Netvrdím, že to je na vás, ale můžete si zachovat otevřenou hlavu.
Celkově jste ovšem jen potvrdila, co říkám. Tedy, že chyba je především na straně města, které se nevěnuje mnoha problémům.
Tento problém tu byl ale dávno před těmi "nadšenci". -
S výstavbou nesouhlasím, myslím si, že přírody skoro v centru města bychom si měli vážit, nikoliv ji upravovat
RW
-
@alexandr tak já pod kopcem bydlím a nelegální část je dle mého i směrem k letadlu. Kladete mi otázky na které já neznám odpověď. Nerozumím tomu, proč se mně ptáte na věci, které já jsem nezpůsobil a netuším a ani nemohu vědět, kdo navozil palety, suť a zda je to dočasné... trvalé a jaká byla motivace. Moc ani nerozumím tomu, jakou to souvislost se záměrem. Pokud bude umožněno parkování nahoře u věže, Pohody, cvičáku tak samozřejmě to problém je, pokud nikoliv (pro všechny) tak to problém dle mého není a změna z šedé nelegální zóny do konceptu s pravidly, kontrolou atd.. může věci jen prospět.
-
Nemohu souhlasit s dalším rozšiřováním cyklistických tras na Střížáku. Přinese to další auta, nepořádek a kdo řeší kam se podějí zvířata. Už teď je před každým závodem všude plno plastových pásků do kterých se ubohá zvěř zamotává. Ještě bych se zeptala, co bude se stávajícími dráhami, které na Střižáku už jsou. Někdo je zlikviduje a uklidí?
-
Pročetla jsem si podklady pro tuto diskusi a mám nepříjemný dojem, že magistrátní úředníci se k celé záležitosti staví velmi formálně. Až na odbor ŽP nebyly vzneseny žádné argumenty, které by vážily celkovou situaci v dané lokalitě. Musím také souhlasit s názorem, že nebyl dán čas ani prostor k vyjádření lidem, kteří zde žijí a bydlí, což je přinejmenším bezohledné. Střížovický vrch je místem, které bez zájmu zodpovědných postupně devastují nejrůznější zájmové skupiny – připomenu alespoň neslavně známý lyžařský areál z plastu nebo budovaný a svému smutnému osudu zanechaný lesopark nebo v lese skrytou trouchnivějící trasu po motorkářích. Po lesních cestách se projíždějí auta a čtyřkolky, aniž by jim v tom někdo bránil nebo je alespoň omezil.
Proto příliš nevěřím, že se touto diskusí bude magistrát vážně zabývat, nicméně se také zapojím a napíšu co si o záměru vybudovat na Střížáku singletrail myslím.
Autoři záměru se snaží získat povolení na legální provozování cyklistiky a chápu, že si vybrali pro mnohé přitažlivý způsob. Už několik let se na kopci budují nejrůznější trasy pro cyklisty, pak se odjedou závody, vyhlásí vítězové (s patřičným randálem) a pak je na nějakou dobu klid. Po pořadatelích a závodnících ale kromě aut a kol zůstanou jejich stavby, některé z nich časem příroda milosrdně ukryje, ale o nepořádek se musí postarat jiní. Pořadatelé dokonce vezmou sekačky a posečou kus louky, aby jejich auta měla kde parkovat a závodníci se nemuseli vyčerpávat mimo vlastní závod. Copak je asi v uzamčených nevzhledných buňkách, které se tam také objevily. Navrhovaná trasa půjde zase trochu jinde, snad aby ještě ukrojila místo lesu a v něm žíjícím živočichům ať už chráněným nebo ne.
Nesouhlasím se záměrem vybudovat singletrail a jsem přesvědčená, že pro tyto sportovní atrakce je lokalita Střížovického vrchu nevhodná, protože ruší život jeho přirozených obyvatel, kterých bychom si měli vážit a být rádi, že je ještě někde můžeme potkávat v jejich přirozeném prostředí. Souhlasím s těmi, kteří poukazují na její jedinečnost a možná je na čase si uvědomit, že by se měla stát oázou klidu. Také souhlasím s těmi, kteří poukazují na skutečnost, že se tím otevře cesta pro další auta přivážející malé i velké cyklisty a tím další devastaci. -
S projektem zásadně nesouhlasím. Naopak by magistrát měl omezit množství aut, které vozí malé cyklisty ke stávajícím tratím, vybudovaným na louce před Pohodou, kolem věže nebo pod věží. Když mají děti své tréninky tak se z vrcholku kopce stává parkoviště. A nevěřím, že nové tratě tento stav vyřeší.
Vůbec nechápu, jak mohl odbor životního prostředí dát kladné stanovisko k realizaci, když zrovna nad Bukovem je les plný popadaných stromů, které nikdo neodklízí. Sama jsem byla svědkem jak spadl strom za úplného bezvětří. Magistrát by naopak měl začít řešit stav lesa, odklidit popadané stromy a starat se o vykácení stromů napadených kůrovcem a o novou výsadbu. Jestli budeme takhle pokračovat, zbudou nám na Střížáku místo lesa jen cyklisté a to za předpokladu, že je nezabije padající strom.