Střížovický vrch - singletrail
-
@radim-bzura Ano, souhlasím, že je potřeba zohlednit řadu zájmů. Problém ovšem spočívá v tom, že toto se v případě tohoto projektu vůbec nestalo, potažmo že veřejnost byla zcela obejita. To, jak se tu snažíš ocejchovat zde oponenty jako křiklouny, je čistá manipulace. Dokud ses zde sám nezapojil, myslím, že tu předestření různých názorů bylo poměrně věcné. Druhá věc je, že se zde bez zapojení města prakticky žádná debata nekoná.
-
@alexandr právě proto je dobře, že vznikne koncept, který bude mít nějaká pravidla, někdo to bude provozovat - garantovat úklid, to že tam nebudou jezdit ti, kteří tam jezdit nemají atd...Posoudí se, která část Střížáku je pro to vhodná a která nikoliv. Obdobně zda příjezd autem od Všebořic, nebo vůbec a nebo na povolení. Obdobně to funguje na Miladě. Jsou tam nějaká pravidla, která někdo vymáhá, kontroluje, jsou tam značky a po neukázněných návštěvnících někdo uklízí. Předpokládám, že ten projekt by měl tohle všechno řešit a do budoucna garantovat. Já samozřejmě netuším, zda tam ten nepořádek nyní na nelegálních tratích dělá jeden člověk, pět a nebo všichni. Vždy když rostou houby, tak jsou lesy plné lidí a tím i nepořádku. Jistě to nedělají všichni. Možná to je jen malá skupinka lidí bez vztahu k přírodě, ale není to přeci důvod proto, zakázat lidem vstup do lesa...
-
@radim-bzura Pane Bzura kolikrát jste byl v poslední době na Střížáku? Prohání se nám tam po lese čtyřkolkáři a motorkáři, nepořádek, zničené cesty a hluk již dneska po celé lokalitě. Uklízí pouze pár nadšenců..jak vy říkáte křiklounů. Spousta místních vůbec netuší, co jste si "upekli" pro ně za překvapení. Bydlí tu spousta starších lidí, kteří vůbec nepoužívají PC a nemají o vašich aktivitách ani tušení. To vám přijde fakt normální a na férovku? Na rozdíl od bikerů, kteří se určitě rychle a v potřebném množství semknou a rychle reagují na fóru. Mě už politika vedení města připomíná totalitní způsoby časů nedávných.
-
@jan-kvapil nesnažím se nikoho cejchovat, jen prosím ty, kteří to budou posuzovat, aby brali v potaz i ty, kteří nejsou slyšet a přes to jezdí na kole a trasy by využili. Nemáme relevantní empirický výzkum, který by řekl, kolik lidí je pro, kolik proti a případně jaká jsou kriteria u obou skupin, která by šla do určité míry ovlivnit, aby byl střet co nejmenší. Nedělá se žádná anketa. My zde sdělujeme své subjektivní názory, ale ani ty nejsou dostatečně vypovídající. Pak jsou tu vedle těch, kteří jedou několik týdnů legitimní kampaň "proti" i jiní lidé, kteří žádnou kampaň nejedou, ale také platí taně, tak tady bydlí a jejich nárok na kopec je úplně stejný jako těch ostatních.
-
@radim-bzura Vždyť město není schopno ani zajistit pořádek ve městě. Máme snad nejšpinavější město na severu..možná i v republice. Neopravené chodníky, silnice, nepořádek okolo popelnic. Jak chcete zajistit pořádek na Střížáku, to si fakt děláte z lidí srandu, nebo jste tak naivní..nebo je v tom něco jiného?
-
@jarmila tak na Střížáku bývám často (bydlím pod ním) a když jsem byl dítě tak se mí vrstevníci proháněli na Střížáku na Pionýrech a Simsonech... v pořádku to nebylo, ale dělo se to. Netuším jakou souvislost mají motorky a čtyřkolky s cyklistikou, která už tam stejně je a je jen snaha tomu dát nějaký rámec. Od kontroly je zde policie ČR, městská policie a samozřejmě jinde instalují dopravní značky + mechanické zábrany. Obdobně na Miladě také někteří nerespektují nařízení a vystavují se riziku sankce. Občas jsou po plážích odpadky, ale to přeci není důvod zakázat vstup všem. Zákazy nikam nevedou. Musíme hledat cesty aby to šlo, aby to fungovalo, aby tam byla pravidla, která se budou respektovat.... Možná se najde jiná lepší lokalita pro horská kola... nevím, ale jsme 100 tisícové město a skutečně toho není mnoho co město může nabídnout...
-
@radim-bzura Zdravím Radime, ale já jsem od Vás chtěl odpověď na jinou otázku, proto opět opakuji proč si bikeři neuklízí svůj nepořádek, který je zjevně jejich a jezdí k tratím autem místo toho, aby si kopec vyjeli na kolech už nyní?
Děkuji za odpověď na otázku
-
@radim-bzura kdo jede kampaň proti několik týdnů? co je to za manipulaci? já jsem jako prostředník mezi cyklo a pěšími jednala aktivně až do poslední chvíle s Janem Váchou, žádná kampaň proti nikomu nikdy vedena nebyla, natož několik týdnů, naopak byla mezi námi nějaká shoda na postupu ... ten se ale nenaplnil a projekt šel rovnou do rady k hlasování a schválení, bez nás, ne mou vinou, ... že jsme umožnili, aby se další část veřejnosti vůbec vyjádřila je snad naopak dobře ... to předkladatelé projektu neměli původně vůbec v úmyslu, pokud se nemýlím
-
@alexandr zkuste se jich zeptat. Nevím. Nevím, zda to dělají všichni, jeden... nebo půlka. Pokud vyjede autem a sjede, tak stejně musí nahoru na kole, tak v tom smysl nevidím. Je tam zákaz vjezdu? Ze všech stran? Pokud ano, tak na ně zavolejte policii. Pokud nikoliv, tak je to dovolené a dělají pouze to, co se smí. Dělají nepořádek jen oni? Dělají ho právě ti, kteří jezdí sjezdy? Nebo i jiní? Nebo i necyklisté? Nad plaveckou halou ve svahu byly kabely, lednice... to tam asi cyklisté nedovezli.. ..obdobně ten bordel do bunkru asi na kole nenavozili. Město má mít odpovědnost za své katastrální území.
-
Dobrý den,
ač jsem cyklistka, nesouhlasím s budováním trailů na Střížáku kvůli těmto důvodům.- dopravní zatížení
Zásadní je pro mě to, že se zvýší doprava na Střížák. Tak jak se to stalo, když začal trénovat oddíl MTB na Střížáku. Během tréninků a závodů pravidelně parkují vozidla až nahoře.
To že, se tam mnozí z nich dopravují auty je nebezpečné jak pro pěší (děti, psi) , tak i pro cyklisty, degraduje to prostor, který je a měl by zůstat klidovou zónou.
Jsem proti, aby se podporovala myšlenka vybudování parkoviště nahoře na Střížáku, které by sloužilo jak pro návštěvníky trailů, tak i pro ostatní.
Možná by bylo schůdné vyřešit dopravu např. úplným zákazem vjezdu aut na celý Střížák (s pár výjimkami - hospoda, cvičák, auta cyklistických trenérů) a vůbec neuvažovat a nepřipouštět myšlenku budování parkoviště a jakékoliv technické infrastruktury pro cyklisty (ať již organizované nebo ne), která by zabrala další kus volné krajiny a zvýšila dopravu nahoru na Střížák. - Nepořádek
Po celém Střížáku se zvětší nepořádek. Dlouhá léta se o sběr odpadků stará pár dobrovolníků z Klíše.
S větším množstvím návštěvníků se zvětší "bordel". Jak by byl zajištěn pořádek nejen na trailech, ale v okolí trailů? - Rušení zvěře
Vzhledem k tomu, že traily jsou vytyčeny ve volné lesní krajině budou rušit zvířata. Tento volný prostor není primárně určený pro lidi.
Závěrem chci poznamenat, že prostor Střížáku není tak rozlehlý jak se zdá, je uprostřed města a výstavbou jakéhokoliv zařízení parkoviště, zázemí, které přirozeně na sebe tyto aktivity nabalí, ztratí na jediné hodnotě, kterou má. Město by se mělo zamyslet nad úlohou veřejného prostoru a že cyklisté nejsou jeho jedinými uživateli. V okolí města se najdou daleko větší a vhodnější lokality než tato malá oáza klidu uprostřed města.
Dovolím si upozornit, že spoustu pravidelných uživatelů této lokality jsou starší lidé nebo lidé, kteří nevyužívají sociální média. Tudíž nemají šanci projevit svůj názor tímto způsobem.
Gabriela Růžičková - dopravní zatížení
-
@radim-bzura Bohužel, situaci jsem se snažila řešit oznámením na městě, potažmo na PČR. Všichni mne naprosto chápou, ale bohužel nemají zákony na to, aby zjednali nápravu. Taková je bohužel smutná situace.....
-
@jarmila tak pokud porušují zákon a nebo obecně závazné vyhlášky, tak jistě nástroje a možnosti mají. Pokud nic formálně neporušují, tak je zřejmě nutné se s tím smířit a nebo pravidla místní úpravy změnit atd.. Já to vidím přesně naopak. Vidím v tom naopak příležitost jak se dostat z naprosté divočiny, kdy si tam každý dělá co chce, do nějakého stavu, kde bude koncept dopravního značení, koncept dopravní obslužnosti, která může znamenat i "žádná autodoprava" , koncept úklidu, ostrahy, bezpečnosti atd... pokud se to udělá dobře, tak to může stav zlepšit. Na Miladě to funguje a jsou tam stovky lidí. Ale jsou tam pravidla, PKÚ se o to stará, má na to rozpočet, je tam ostraha 365 dní v roce atd... Já v tom vidím příležitost, pokud se to udělá dobře stav zlepšit. Přeji pěkný den. Radim Bzura.
-
@georg Souhlasím s Vámi. Cokoliv je lepší než tento "polooficiální stav" kdy není řešena dopravní obslužnost, uklid, odpovednost... nikdo to neprovozuje, nikdo není odpovědný .. není komu zavolat a na koho si stěžovat.
Nejsem si jistý, zda je nahoru ze všech stran zákaz vjezdu, pokud je - tak tam auta nemají co dělat a MP a PČR to má vymáhat. Pokud tam zákaz není, tak je to holt tak a je to povolené, což neznamená, že se to nedá změnit... parkoviště pod kopcem (Všebořice, zimní stadion, plavecká hala..) .... nahoru to je pěšky/na kole / kousek. -
@antonyo Cyklisti nejsou lidé? Nebo chcete aby se proplétali mezi chodci? NEbo aby jezdili kde se nemá? Není rozumnější vytvořit jim vlastní prostor?
-
@alexandr Neuklízí ze stejného důvodu jako pěší. Neukázněných jich není ani více ani méně. Tyhle argumenty jsou liché a účelové
-
@radim-bzura Možná právě proto by stálo za úvahu vybudovat traily na Miladě a zasadit se o propojení areálu s městem tak, aby byl "přívětivěji" dosažitelný pro cyklisty z města. A Střížák nechat tak, jak je, přístupný všem bez rozdílu, ale také bez zbytečných atrakcí typu singletracků, které ho ve výsledku zatíží nadměrným množstvím zejména vozidel.
-
@radim-bzura Zdravím Radime, opět jste mi neodpověděl na otázku. Co se týče haldy sutí,
rozpadajících se palet, ohraničovacích pásek, poházených pneumatik, tak jde o dovezený nepořádek bikeru. Znovu, proč si tento nepořádek bikeři neuklidili a neuklízí? Ptám se Vás protože jste obhájce projektu. Více tratí bude znamenat jen více aut a lidí, kteří k lokalitě nebudou mít vztah.
Ještě bych se Vás rád zeptal, zde jste někdy na Střížovickém vrchu byl? Z Vašich komentářů mi přijde, že lokalitu vůbec neznáte.
Auty tam jezdí rodiče bikerů i dospělí bikeři. Tratě jsou jen v jedné části pod vysílačem jen pro info.
Město má mít odpovědnost za své katastrální území? To jste řekl hezky. Si děláte srandu, kdy tohle v Ústí platilo?AG
-
@admin_bb
S vybudováním singletrailu pro cyklisty na Střižáku absolutně nesouhlasím! Už nyní jsou zde mraky lidí, nedovedu si ani představit, co by nastalo, kdyby se podbná blbost odsouhlasila. Bydlím bohužel u cyklostezky (která byla vybudována až mnoho let po našem nastěhování) a musím bohužel potvrdit, že je to peklo. I když vede cyklostezka přes vesnici, cyklisti si myslí, že jim to tam celé patří, nerespektují projíždějící auta, jsou sprostí na pěší, byla jsem kolikrát svědkem i nadávání lidem s kočárky "co se tam motají". Takže si opravdu nemyslím, že je toto bezproblémové soužití. K tomu nepočítám mraky aut, která nám ve vesnici parkují, jde o vozidla cyklistů, kteří si na půl cesty dojedou autem, jezdí si na kole a autem opět jedou domů. I když je uvedeno, že trasy budou navržené mimo pěší cesty atd...je to tak naivní! Je naivní si myslet, že cyklisté budou dodržovat předepsané trasy. A to ani nemluvím o případném vybudování parkoviště na Střižáku. Škoda divoké přírody, konec poklidných procházek. Jsem přesvědčena, že nápad tohoto druhu je naprosto zcestný a nepřispěje k ničemu dobrému. -
Hezký den,
také nesouhlasím s výstavbou singletrailu na Střižáku. Padlo to zde již mnohokrát, ale zopakuji: je to cenná polopřírodní lokalita s biokoridory, prokazatelně zde žijí zvláště chránění živočichové, o nichž se zřejmě iniciátorům trailu OŽP nezmínil (měli by totiž požádat krajský úřad o výjimky ze zákazů podle par. 56 zákona o ochraně přírody a krajiny minimálně z důvodu rušení těchto chráněných druhů).
Za skandální považuji dál způsob "projednávání" této věci. Existuje početná skupina lidí, kteří nesledují facebook nebo web města, ale místo, kde žijí, je zajímá, a i tito lidé mají právo účastnit se debaty o budoucnosti Střižáku a aktivitách, které se tam chystají.
Na všech veřejných projednáních ke Strategii rozvoje města jsem se setkala s tím, že lidé z Ústí (ostatně i návštěvníci města) oceňují především přírodu v okolí. To bylo vždy zdůrazňováno jako silná stránka. Proto si myslím, že záměry typu sportovních a volnočasových, které vyžadují nějakou infrastrukturu, by měly být situovány do míst, kde nehrozí narušení této (bohužel momentálně zřejmě jediné) devízy našeho města. A že takových lokalit v okolí města najdeme také dost, jako již zmiňovaná Milada, kde např. na severních svazích opravdu z přírodovědného hlediska skutečně není co pokazit. -
Souhlasím s výstavbou trailů!
To co někteří píší, je zhola hloupé a nepochopené. Pokud se dodrží veškeré projektové dokumentace s ohledem na biotop, atd., nevidím s realizací žádný problém!
Městu to do budoucna pomůže nejen v rámci turismu!
Je to atraktivní projekt!